Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Adelia Fibers (Y-tunnus: 3221414-2) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 13.4.2023 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta ennen kuin tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen omalla sivulla. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan nämä hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %, joka ilmenee ostoskorissa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Voit valita toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:

  • Matkahuollon Lähellä-paketti 5,90 € / tilaus. Yli 80 € tilaukset toimitamme veloituksetta.
  • Postipaketti 6,90 € / tilaus. Yli 80 € tilaukset toimitamme veloituksetta.
  • Matkahuollon Kotijakelu 13,00 € / tilaus.
  • Postin kotiinkuljetus 13,00 € / tilaus.
  • Nouto tapahtumasta. Ei toimituskuluja. Tilauksen noutaminen esimerkiksi myyntitapahtumasta on sovittava aina etukäteen ennen tilauksen tekemistä.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokaupassamme siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen, ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla (verkkopankki, maksukortti, mobiilimaksu). Tuotteet ja toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Verkkokaupassamme on käytössä seuraavat maksutavat: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, S-Pankki, Aktia, Handelsbanken, POP Pankki, Ålandsbanken, Visa, Mastercard, MobilePay, Pivo ja Siirto.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten anna ja tarkasta sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Maksusta saat erillisen vahvistusviestin maksunvälittäjältä.

Toimitustapa ja toimitusaika

Toimitamme tilauksesi Matkahuollon tai Postin kautta tilauksen yhteydessä valitsemasi toimitustavan mukaisesti. Tilauksen käsittelyaika on yleensä 1-5 päivää. Pyrimme postittamaan tilauksen mahdollisimman pian tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Matkahuollon Lähellä-paketti: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Kuljetus on
hiilineutraali.

Postipaketti: Toimitus valitsemaasi Postiin tai pakettiautomaattiin. Perillä 1–2 arkipäivää lähettämisestä. Noudettavissa 7 päivän ajan. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella.

Matkahuollon Kotijakelu, toimitus ovelle sovittuna ajankohtana: Toimitus ovellesi sovittuna ajankohtana, myös iltaisin ja lauantaisin. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Kuljetus on hiilineutraali.

Postin kotiinkuljetus, toimitus ovelle sovittuna ajankohtana: Paketin toimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Palvelu on saatavilla suurimmissa kaupungeissa ja taajamissa klo 9-21, muualla pääsääntöisesti klo 9-16. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella.

Nouto tapahtumasta. Voit sopia tilauksen noutamisen esimerkiksi myyntitapahtumasta. Tilaus toimitetaan asiakkaalle ennakkoon sovittuna ajankohtana ilman toimituskuluja. Mikäli haluat noutaa tilauksesi, ota yhteyttä ja sovi nouto ennakkoon ennen tilauksen tekemistä: [email protected].

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Kuluttajana sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Palautusilmoitus tulee aina tehdä kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected]. Paketin noutamatta jättäminen ei kata tätä ilmoitusta.

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja alkuperäiskunnossa olevia tuotteita. Langoissa ja kehruukuiduissa vyötteen tulee olla ehjä ja tuotteessa paikoillaan. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta valmistettuja tuotteita (esim. tilauksesta värjätyt langat tai kehruukuidut). Palautusoikeus ei koske alekorin tuotteita. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on myyjällä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti takaisinlähetystä varten.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan tilausnumero sekä nimesi ja yhteystietosi rahojen palautusta varten. Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Palautus tapahtuu Paytrailin kautta samalla maksutavalla, jota olet käyttänyt tilausta tehdessäsi.

Palautusosoitteemme saat lähettämällä sähköpostia: [email protected]

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos lähetyksessä tullut tuote on väärä, viallinen tai tuotteita puuttuu, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: [email protected].

Mikäli paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Matkahuoltoon tai Postiin. Ilmoita asiasta viipymättä myös meille sähköpostitse: [email protected]

Mikäli paketti palautuu lähettäjälle puutteellisten yhteystietojen vuoksi, asiakas maksaa paketin uudelleenlähettämisestä koituneet postikulut.

Asiakaspalvelu

Autamme sinua mielellämme tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse: [email protected]

Vastuunrajoitus

Adelia Fibers ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta, paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Shopping Cart
Saatavuusilmoitus Tilaa tuotteen saatavuusilmoitus kirjoittamalla sähköpostiosoitteesi. Näin saat tiedon heti, kun tätä tuotetta on taas saatavilla.